Další informace
Interpret | Cappella Mariana, Vojtěch Semerád |
---|---|
Titul | Praga Rosa Bohemiae - hudba renesanční Prahy |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Do 14 dnů |
Dodání do dnů | 14 |
Tracklist | Petrus Wilhelmi de Grudencz – Presulem ephebeatum 1. Presulem ephebeatum 03:27 Heinrich Isaac – Missa Presulem ephebeatum 2. Kyrie 01:09 3. Gloria 03:27 Johannes Tourout – Recordare, Virgo Mater 4. Recordare, Virgo Mater 04:08 Heinrich Isaac – Missa Presulem ephebeatum 5. Credo 05:22 Jacob Obrecht – Largire nunc mitissime 6. Largire nunc mitissime 01:30 Heinrich Isaac – Missa Presulem ephebeatum 7. Sanctus 04:58 8. Agnus 02:54 Josquin Desprez – Stabat Mater (Si placet pars) 9. Stabat Mater (Si placet pars) 07:28 Lupus Hellinck – In te, Domine, speravi 10. In te, Domine, speravi 06:25 Jacobus Regnart – Defunctum charites Vaetem 11. Defunctum charites Vaetem 04:57 Pierre de Bonhomme – Praecinite Domino 12. Praecinite Domino 02:53 Kryštof Harant – Qui confidunt 13. Qui confidunt 03:17 Joannes Sixtus Pragensis – Te Deum 14. Te Deum 10:52 |
Popis | Formát: CD, Album Žánr: Klasika Styl: Renesanční hudba Délka: 1:02:47 Skladatelé: • Petrus Wilhelmi de Grudencz (1392 – po 1452) – Presulem ephebeatum. • Heinrich Isaac (1450–1517) – Missa Presulem ephebeatum*. • Jacob Obrecht (1457/8–1505) – Largire nunc mitissime*. • Johannes Tourout (ca. 1450–1480) – Recordare virgo*. • Josquin Desprez (1450/55–1521) – Stabat Mater (Si placet pars)*. • Lupus Hellinck (1493/94–1541) – In te Domine speravi*. • Pierre de Bonhomme (ca. 1555–1617) – Praecinite Domino*. • Jacobus Regnart (1540/45–1599) – Defunctum charites Vaetem*. • Kryštof Harant (1564–1621) – Qui confidunt. • Jan Sixt z Lerchenfelsu (ca. 1550–1629) – Te Deum* / *Světová premiéra Od časů Karla IV. to bylo patrně právě za vlády uměnímilovného císaře a krále Rudolfa II., kdy Praha zažívala roky největší slávy, kdy se stala rušnou křižovatkou Evropy a neodolatelným magnetem pro umělce z celé Evropy. Jako v tavícím kotlíku mísily se zde nejrůznější hudební tradice; franko-vlámská polyfonie reprezentovaná nejvýznamnějšími skladateli tehdejšího světa, vedle toho živá tradice literátských bratrstev s archaickým polyfonním repertoárem předchozích generací. Centrálním bodem nahrávky je nedávno objevený Pražský rukopis vícehlasých mší a v něm zcela unikátně zachovaná Missa Presulem ephebeatum jednoho ze slavných představitelů franko-vlámské polyfonie Heinricha Isaaca. Právě kompozice Presulem ephebeatum skladatele Petra Wilhelmi de Grudencz, ze které Isaac čerpal tematický materiál, dokládá souvislost jeho mše s Čechami a Prahou. Nahrávka představuje řadu dalších pozoruhodností, mj. slavné Josquinovo Stabat Mater s dokomponovaným šestým hlasem, dochované v této podobě unikátně právě v Čechách. Pod značkou Cappella Mariana se setkávají pěvecké hvězdy v oblasti staré hudby (Hana Blažíková, Barbora Kabátková ad.), soubor je vyhledávaným interpretem renesanční polyfonie na nejvýznamnějších evropských pódiích a festivalech. Vokální polyfonie renesanční Prahy v dokonalém souznění hlasů Cappella Mariana. Účinkují: Cappella Mariana: Hana Blažíková, Barbora Kabátková – soprán Daniela Čermáková – alt Vojtěch Semerád, Tomáš Lajtkep, Ondřej Holub, Tore Denys – tenor Martin Schicketanz – baryton Jaromír Nosek – bas Umělecký vedoucí Vojtěch Semerád |
SKU | SU4273-2 |
Ean | 0099925427320 |
Rok vydání | 2019 |
Pořadové číslo | 1000163117 |
Sleva | Sleva 10 % |
Doporučená prodejní cena | 369,00 Kč |