Můžete být první, kdo napíše recenzi tohoto produktu

7. Hommage ´A Marian
8. Stupid morning (Blbé ráno)
9. The breakfast at Stein (Raňajky u Štajna)
10. First morning tram (Prvá ranná električka)
Popis Formát: CD, Album (2019)
Žánr: Rock

Takmer päťdesiat rokov sa píše história jednej z najoriginálnejších československých a slovenských rockových skupín, skupiny FERMATA. Tá po viac ako 14 rokoch prichádza s novým, v poradí už trinástym autorským albumom. Album vychádza pod názvom "Blumental blues" a je spoločným tvorivým počinom zakladateľov tejto skupiny Fera Grigláka a Tomáša Berku. Tí sa po viacročnej pracovnej odmlke stretli spolu v štúdiu a dali dokopy desať nových typicky fermatovských kompozícií. Šesť skladieb skomponoval Fero Griglák a po dvoch skladbách prispeli Tomáš Berka a nový klávesista Fermaty - Maxo Mikloš. Griglák s Miklošom si na albume naviac pripísali každý po dve spoluautorstvá. Jednotlivé skladby nového albumu nesú v sebe spomienku a reflexiu na neopakovateľné miesto a čas. Album voľne nadväzuje na knihu Tomáša Berku Blumentálske blues z roku 2010, v ktorej autor opisuje svoje detstvo, dospievanie a búrlivý život v okolí Blumentálskeho kostola a Avionu.

Skupina album nahrávala v zložení Fero Griglák – gitary, klávesy, programovanie, Tomáš Berka – klávesy, Maxo Mikloš – klávesy a Tamász Belicza – basová gitara. Grafická stránka albumu a fotografie pochádzajú z tvorivej dielne Vlada Holinu. Nahrávanie v novom modernom štúdiu Grif poskytlo všetkým zúčastneným okrem domáceho prostredia a pohody pri nahrávaní aj špičkovú techniku. K výslednému zvuku albumu prispelo aj to, že čas nahrávania nebol ohraničený termínmi a tak členovia Fermaty mali dostatok času aj na precízny mix a mastering. Výsledkom je skvelo znejúci album plný hudobných nápadov a inštrumentálneho majstrovstva. Nový album Blumental blues so svojimi desiatimi autorskými skladbami nadväzuje na to najlepšie, čo skupina počas svojej existencie vytvorila a radí sa tak k predchádzajúcim mimoriadne úspešným koncepčným albumom skupiny.
SKU PM0126-2
Ean 8588006155402
Rok vydání 2019