`
Popis |
Formát: Audio CD Žánr: Jazz Styl: Nu-Jazz
Intuitivní kapela propojující žážitky se zvukem. Nu-jazzový místopis.
Při vyslovení názvu kapely se vkrádají myšlenky na trampskou kapelu hrající na potlaších své „stánky“. Z toho Vás vyléčí Lesní zvěř zazněním prvních tónů. Ponoříte se totiž do u nás netradičního a velmi osobitého propojení akustického drum'n'bass s jazzem, psychedelií a na albu navíc i s horňáckou muzikou. Již dlouho tu nebyla tak intuitivní kapela propojující zážitky se zvukem. Lesní zvěř nyní nastavuje svoji srst se svým novým eponymním debutem.
Hudba pro okamžik vzniku myšlenky.
Lesní zvěř je hudební skupina, jejíž základ tvoří trio Jura Hradil (Tata Bojs, exChorchestr, Umakart, Kašpárek v Rohlíku), Miloš Rejsek (Swordfishtrombones, Voodooyoudo!) a Martin Čech (exChorchestr, exFruFru, projekty Pavla Fajta). Toto trio volně doplňují trumpetisté Marek Steyer a Tomáš Pavla. Výsledkem je energická hudba, kde zpěv, hlukové plochy, smyčky živých nástrojů, trubka a bicí vystupují vůči klávesám jako rovnocenní partneři – slova nebo melodie mají stejnou váhu jako hudební plochy. „Nu-jazz nechápeme nutně jako hudbu spojenou s jazzem, je to jen východisko plné svobody, které se právě nenechává omezovat nějakými stylovými škatulkami.“
Lesní zvěř … je pocit nekonečné bezradnosti a síly okamžiku. … je intimní řev. … jsme všichni. … je plachá, ale vydat se po její stopě je dobrodružný zážitek. … JE.
Album, prezentuje studiovou polohu Lesní zvěře, je výběrem devíti nahrávek za osm let existence kapely. Deska nevznikala na jeden zátah ve studiu, ale naopak „v našich ložnicích a obývácích, ve zkušebně v areálu bývalé Zbrojovky Brno, v zasedací místnosti na obecním úřadě v Kozojídkách, ve studiu Animan v Kopřivnici a v domácím studiu na Kadově.“ to vše pod pečlivým dohledem opět vynikajícího Dušana Neuwertha, který album smíchal ve studiu Guiton. Díky jemu a závěrečnému masteringu Ondřeje Ježka (studio Jámor) tu máme kolekci devíti písní, které mají světový sound.
„Tak jako se na živo necháváme unášet atmosférou daného místa a času, na nahrávce je čas improvizace virtuální, je to jam-session s počítačem.“
Na albu Lesní zvěř se prolínají dvě polohy kapely, a to jsou písničky versus instrumentálky. Písničky, které ve větší míře zde prezentují komornější podobu kapely, vystavěné písničky, malé hudební příběhy. ZDE, je tu opravdu na místě, „protože na koncertě hodně improvizujeme v reálném čase. Zde je čas improvizace virtuální.“ vysvětluje Miloš Rejsek. Druhou tváří alba jsou instrumentální obrazy napojené na horňácké kořeny díky hostující Horňácké muzice Petra Mičky (Hostýn, Turzovka,Dusty Roads, Frank Frank).
Autor hudby Jiří Hradil pak přiznává své zalíbení i důvody přizvání Horňácké Muziky Petra Mičky. „Ukotvuje mé pocity v prostoru a čase. Je to pro mě poslední místo naší republiky, kde žije lidová hudba. Cítím se díky horňácké hudbě bezpečněji. Skladby, ve kterých hostují, pro mě představují sílu a pokoru. Je to pro mě živé pokračování horňácké tradice a vzdání holdu Horňácku.“
Nahrávali: Jiří Hradil - klávesy, koncovka Martin Čech - bicí, tabla Miloš Rejsek - zpěv, melodika, delay a modulace Marek Steyer - trubka Ondřej Liška Dušan Neuwerth – kytara, baskytara
Horňácká muzika Petra Mičky: Petr Mička - housle Aleš Mička - 2. housle Marek Smaženka - viola David Řičica - basa
|