`
Tracklist |
1. Tamerlano, HWV 18, Act I: "Dal crudel che m'ha tradita" (Irene) George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 3:14 2. Meride e Selinunte, Act II: "Torbido intorno al core" (Ericlea) Nicola Porpora - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 7:49 3. Ariodante, HWV 33: Overture to Act II George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:45 4. Rinaldo, HWV 7b, Act II: "Mio cor, che mi sai dir?" (Goffredo) George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:55 5. Tito Manlio, RV 738, Act I: "Di verde ulivo" (Vitellia) Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 6:07 6. Farnace, RV 711, Act II: "Gelido in ogni vena" (Farnace) Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 9:30 7. Berenice, HWV 38: Sinfonia to Act III George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:48 8. Semiramide riconosciuta, Act II: "Tradita, sprezzata" (Semiramide) Nicola Porpora - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 3:31 9. Griselda, Act II: "Caro addio, dal labbro amato" (Griselda) Giovanni Bononcini - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 5:53 10. Alessandro Severo: Sinfonia to Act III Antonio Lotti - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:05 11. Arminio, HWV 36, Act I: "Sento il cor per ogni lato" (Ramise) George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:50 12. Euristeo, Act III: "Sotto un faggio o lungo un rio" (Erginda) Antonio Caldara - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 8:52 13. Bajazet, RV 703, Act III: "È morto, sì, tiranno... " (Asteria) Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:35 14. Bajazet, RV 703, Act III: "Svena, uccidi, abbatti, atterra" (Asteria) Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:08 15. Statira, Act I: "Mira d'entrambi il ciglio" (Statira) Nicola Porpora - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 4:52 16. Amadigi di Gaula, HWV 11: Overture - II. Gavotta George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55b1:20 17. La fede tradita e vendicata, Act II: "Empia mano" (Ernelinda) Francesco Gasparini - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 5:55 18. Sosarme, re di Media, HWV 30, Act II: "Vado, vado al campo" (Erenice) George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:28 19. L'incoronazione di Dario, RV 719, Sinfonia: I. Allegro Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 2:27 20. L'incoronazione di Dario, RV 719, Sinfonia: II. Andante e pianissimo Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:47 21. L'incoronazione di Dario, RV 719, Sinfonia: III. Presto Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 0:34 22. Ginevra principessa di Scozia, RV 716, Act II: "Degli Elisi dal soggiorno" (Lurcanio) Antonio Vivaldi - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 4:03 23. Alessandro Severo: Sinfonia - I. Allegro Antonio Lotti - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:29 24. Alessandro Severo: Sinfonia - II. — Antonio Lotti - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:38 25. Alessandro Severo: Sinfonia - III. Presto Antonio Lotti - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:09 26. Berenice, HWV 38: Overture - III. Andante larghetto George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 1:40 27. Rinaldo, HWV 7b, Act III: "Sorge nel petto" (Goffredo) George Frideric Handel - Nathalie Stutzmann & Orfeo 55 4:29 |
`
Popis |
Formát: CD, Album Žánr: Klasika Délka: 80:19 min.
Skoro se nechce věřit tomu, že je to už třicet let, co vyšla na labelu Erato kompletní nahrávky Händelovy opery "Amadigi di Gaula" s barokním orchestrem Les musiciens du Louvere pod vedením dirigenta Marca Minkowskiho a altistkou Nathalie Stutzmann v titulní roli. Snad každému vnímavému posluchači muselo být už tehdy jasné, že jde o výjimečný hlas se zcela nezaměnitelnou barvou. Její alt má totiž natolik specifický, výrazně androgynní charakter, že svoji nositelku téměř předurčuje k interpretaci mužských rolí nebo velmi osobitých ženských postav. Při poslechu jejího nového alba, nazvaného jednoduše "Contralto", můžeme s potěšením konstatovat, že oněch třicet let nezanechalo na jejím hlase téměř žádné šrámy a že je stále ve výborné kondici. Svůj projekt zamýšlela především jako poctu některým významným předchůdkyním-altistkám, které v prvních desetiletích 18. století inspirovaly řadu slavných operních skladatelů (Händel, Vivaldi, Porpora, Bononcini, Caldara, Gasparini). Jak bylo tehdy běžné, zpívaly jak ženské, tak i mužské role. Nathalie Stutzmann v této souvislosti připomíná důležitý a dnes často opomíjený fakt, totiž že (především hluboké) ženské hlasy byly v první polovině 18. století vnímány jako jediná plnohodnotná alternativa ke kastrátům (na rozdíl od kontratenoristů s jejich omezující falzetovou technikou). Na závěr ještě připomínám, že na albu vystupuje nejen jako sólistka, ale i jako dirigenta barokního ansámblu Orfeo 55, který před dvanácti lety sama založila.
Youtube: https://youtu.be/y3JGDY83Aqg
Účinkují: Nathalie Stutzmann - contralto, conductor Orfeo 55 |