`
Popis |
Formát: 2x Vinyl, LP, Album, 1. album (2015), 180 gram audiophile vinyl Žáonr: Pop
Post Office svůj debut pojmenovali po londýnském mýtu The Marylebone Greenwave, kdy se taxikáři snaží projet úsek z King's Cross k nadjezdu v Marylebone na jeden zátah, bez jediného zastavení na červenou. Prý to je i podle policistů možné, nikdo to však zatím nedokázal oficiálně prokázat a často je tato snaha cílem rozličných sázek. Samotné album je zároveň koncepčním, pojednává o životním cyklu, zahrnující důležité momenty od narození po závěrečnou epizodu v podobě smrti. Celé vyprávění začíná fascinací zrození nového lidského života, přes mladistvou nerozvážnost, poblázněnou pubertu a bodový zlom, kdy skládáte onu zkoušku dospělosti. V následné fázi se pozastavuje nad určitou jednotvárností každodenního života, pocitem bezmoci, nenaplněnými sny a ambicemi nebo nevydařenými vztahy, které ona červená stopka razantně ukončila. "Mr. Trebus" je inspirován skutečným příběhem o muži, který bojoval o to, aby mu bylo ponecháno právo hromadit odpadky a staré harampádí ve svém domě, výstřednost v kontrastu s blížícím se stářím. Tato kompozice je předzvěst poslední kapitoly, tu symbolicky naplňuje smrt.
"The Marylebone Greenwave" je tak pomyslně (odpovídajícím způsobem) i hudebně rozděleno do tří pasáží. Úvod patří zvukovému laborování na hraně acid jazzu, kdy zde o sebe narážejí klasické hudební přístupy s použitím soudobé techniky a samplování. "Dawn At Refuge Des Oulettes De Gaube" a "Ascent Of The Young" tak překvapí svými dramatickými zvraty a promyšlenými rytmickými vsuvkami. "Tiny Overnight" plní funkci hudebního intermezza před prostřední, vokální částí, o ní podrobněji níže. Závěr posléze patří poklidnějším atmosférám a houšti emocí v rovinách ambientu a IDM. Dominantou je čtrnáct minut trvající kolos "Mr. Trebus", v němž zazní i hlasové ornamenty Sary Underwood. "Time Regained" je typicky potemnělá noční ouvertura s náznakem neo klasiky.
Mezi hosty alba se objevují celkem nečekané osobnosti. Například kytarista a zpěvák Dedi Madden, jeho jméno se objevuje pod skladbou "Rest", je i jejím spoluautorem. Mnohem větší pozornost však na sebe s největší pravděpodobností strhne kompozice "Pin Out My Eyes", za níž je schována Sia Furler. Přesně ta, které patřil rok 2014 díky velmi povedené desce "1000 Forms Of Fear" a dvojici singlů "Chandelier" a "Elastic Heart", ty se dočkaly i strhujících videoklipů, jež mají stále vysokou sledovanost. K dobru se počítá i její neotřelá sebeprezentace; slovní spojení Sia Furler se loni nejčastěji zadávalo do všech světových vyhledávačů. Dále se natáčení "The Marylebone Greenwave" účastnili Dave de Rose (bicí), Rob Mullarkey (baskytara), Tom Chant (saxofon), Barnaby Dickenson (trombón), Trevor Mires (trombón), Neil Yates (trubka, křídlovka), Martin Shaw (trubka, křídlovka), Guy Barker (trubka, křídlovka), Graeme Flowers (trubka, křídlovka), Clare Moss (lesní roh) a Dave Lee (lesní roh).
Eddie Stevens je i u nás známý klávesový hráč, experimentátor, skladatel a aranžér. Mezi jeho spoluprácemi naleznete nejenom živé hraní s kapelami Freakpower (projekt Normana Cooka aka Fatboy Slima), Moloko nebo Zero 7. Podílel se i na vzniku materiálu Róisín Murphy v začátcích její sólové dráhy a podepsal se na zvuku alba "Some People Have Real Problems" Sii. V současnosti je partnerem Jany Kirschner, s ní se prvně setkal v době vzniku desky "Krajina Rovina". |