`
Popis |
Formát: Audio CD, 15. album Žánr: Rock Styl: Acoustic, Indie Rock, Psychedelic Rock Země: Francie
Filmový průmysl Yann Tiersen nezapře, ovšem nejen audiovizuální a hudební nadšenci budou z jeho nové desky Infinity u vytržení.
Úvodní skladba Infinity otevírá album nezaměnitelným rukopisem filmové hudby a plynule navazuje na Slippery Stones, jenž by mohla doprovázet pochmurnou scenérii opuštěného kolotoče v zábavním parku, kdy v prudkém lijavci sleduje svou nic netušící oběť vraždící klaun. A Midsummer Evening navodí burtonovskou atmosféru temnou, přesto stále hravou, melodií, jež vyvolá vzpomínky na snímky typu Koralína a Mrtvá nevěsta.
Do náročnějšího žánru poslechu zavede Ar Maen Bihan, psychotická recitace podkreslená hudbou tak naléhavou, že se sdělení zdá důležité, i když nerozumíte ani slovu. Působí skoro útočně a posluchače nutí k hledání vysvětlení či k nesmyslnému pohupování do rytmu – přijde na to, jak volnomyšlenkářský posluchač je. Ruchy, provazující celou desku a dodávající jí tak mnohem skutečnější nádech, jsou v Ar Maen Bihan zasazeny s pečlivostí a přesností zvukového mistra. Dokonale překlopí děj do další fáze: Lights. Spojení několika elementů hudebních nástrojů člověka takřka zahltí a ve chvíli, kdy se to zdá neúnosné a máte pocit, že se propadnete, jak se vám točí hlava, píseň vygraduje a vy se tak máte čeho přidržet. Prudká zatáčka před cílovou rovinkou vás sice znovu málem vyhodí ze sedla, ale utěšující závěr vás bezpečně doveze do Gronnjord, jež je perfektním středem alba. Příběh se pomalu rozplétá a začíná dávat smysl, ponechávajíc však prostor pro nečekaný zvrat. Neslibuje ani dobrý ani špatný konec, čistě pouhé východisko.
Zabývali jste se někdy představou, jaké by to bylo dostat se s Alenkou za zrcadlo? Potom si poslechněte a pečlivě naslouchejte Steinn. Tenhle kousek navodí pocit, že se propadáte a všechno kolem vás se mění, nedává smysl, ale pomalu si zvykáte a učíte se v tom chodit. Ve chvíli kdy získáte pevnou půdu pod nohama, dostanete na talíř In Our Minds. Zvukově neochuzenou složku typické tiersenovské melodie, ze které si můžete vyzobat, co je libo – depresivní, náladový, odpočinkový ale klidně i agresivní doprovod nálady. The Crossing, předposlední track, je jeden z mála zástupců toho, co by dnešní rádia byla ochotná hrát, kdyby měla o trochu lepší vkus. Perfektní doprovod pro soukromý tanec tvořený nepřeplácanou kombinací nástrojů, kterým vévodí bicí a libozvučné vokály. Poměrně veselou melodii utlumí na závěr sólo pro housle, dokonalých šedesát vteřin, za které vám vaše uši budou ještě dlouho vděčné.
Meteorites uzavírá album psychedelickou scenérií vykreslenou recitujícím Tiersenem a po dobu šesti minut tak máte možnost zpracovat právě doposlouchané album a posbírat rozutíkané myšlenky. |